Enchanter: Klasik Bir Macera Oyununa Yolculuk
Enchanter, 1983 yılında piyasaya sürülen etkileşimli bir kurgu oyunudur. Macera türündeki bu oyun, oyuncuları güçlü bir kötü büyücü olan Krill'e karşı bir novice Enchanter olarak mücadele etmeye yönlendiriyor. Gelişmiş bir sözcük analizi sistemi ile, 700'den fazla kelimeyi anlayarak, dönemin en ileri etkileşimli kurgu oyunu unvanına sahiptir. Oyun, oyuncunun bulabileceği güçlü büyülerle dolu parşömenleri keşfetmesini gerektiriyor.
Oyun, Ursula K. Le Guin'in Earthsea serisinden ve Dungeons and Dragons'ın Vancian büyü sisteminden esinlenmiş yenilikçi bir büyü sistemi sunuyor. Büyüler, oyuncuların kullanmadan önce 'ezberlemesi' gereken bir sistemle işliyor. Oyuncular, FROTZ gibi büyüleri kullanarak nesneleri etkilemek için metin analizinde komutlar giriyorlar. Bu, oyunculara hem strateji hem de yaratıcılık gerektiren bir deneyim sunuyor.